Saturday, June 2, 2018

!NTEGRITi VS INTEGRITI



Sorri ganggu pagi-pagi.😉

Ini kisah Aku, PORLA dan MPOB.

Aku mula kerja Porla ( Lembaga Pendaftaran Dan Pelesenan Kelapa Sawit ) pada 1 April 1997 sebagai kakitangan kontrak di Pejabat Pelabuhan Butterworth. Tugas aku sebagai pembantu makmal, setiap tahun aku perbaharui kontrak, aku pernah juga mohon kerja sebagai staf hotel Sunway Seberang Jaya bila aku dengar ura-ura kakitangan kontrak akan diberhentikan kerja. Rupanya ITU hanya khabar angin. Alhamdulillah, tahun 2000 bila Porla dan Porim bergabung, aku diserap sebagai kakitangan tetap. Akibat masalah kesihatan di dalam makmal, aku memohon jawatan pembantu tadbir, Alhamdulillah bila Pn. Fang Siew Cheng berhenti, aku telah direkomen dengan kuat oleh Tn. Haji Hashim Man dan Pn. Fang di HQ untuk jawatan kerani di pelabuhan. Pada tahun 2007 aku telah bertukar ke pejabat wilayah utara sebagai kakitangan yang diamanahkan untik tugas-tugas penguatkuasaan sehinggalah sekarang INI.

No comments:

Post a Comment

Antara Bilik-Bilik di Arasy Allah S.W.T.

Bilik-bilik di Syurga Rasulullah s.a.w. pernah bersabda bahawa di dalam syurga itu terbahagi dalam kamar-kamar. Dindingnya tembus...