Thursday, June 28, 2018

Di Arasy Allah S.W.T. tiada panahan kilat yang membunuh.

Semalam kilat memanah bumi Paya Keladi Tengah, Kepala Batas, Pulau Pinang. Saya ketika itu membaca Al-Quran Surah Ar-Rahman sebelah sebatang pokok kelapa sawit, , taiba –tiba dalam jarak 9 meter tempat saya berdiri kelihatan kilat memanah dimana panjaran seolah-olah urat –urat jalur cahaya yang berapi-api, tapi saya tidak jadi apa-apa, tanah tempat itu lompong ( berlubang ) .. saya lihat lubang itu , saya Nampak Sembilan ketul biji timah sebesar buah kelapa ( nyiok )..dan sebutir batu hitam yang berkilat-kilat. Saya mengambilnya dan melihat-lihat batu itu….tiba-tiba batu itu mengeluarkan sesuatu bunyi yang pernah saya dengar sebelumini ….bunyinya seperti ini.

Tola’al badru alaina minsani yadi wadhak,
Wa jabbal syukru alaina mada a lillah hidhak.
Ya Rasulullah humul biyadi
Ya Rasulullah humul biyadi
Sallallah ala Muhammad
Sallallah ala Wassalam.


…MENJELANG 2010 MASEHI.
Berlian atau Mutiara.
Tuhan pantau kita.
Sendirian walau di mana.
Berpesan kalau terlupa…

Bismillah pembuka bicara


Alhamdulillah selawat salam ke atas Rasulillah dan ahlihi wa man waalah…..

9 bulan lepas saya mula mengisi blog yang dinama dengan gelaran IBNU ARASY dalam laman web . http://al-fatihjunior.blogspot.com/ Zaman moden ini menuntut saya dan golongan agama kena memodenkan diri dalam berdakwah kepada Allah dengan menggunakan peralatan yang wujud di zaman ini yang terkini….
Fokus saya artikel dan soal jawab agama, gambar, video klip yang sesuai dan perlu dipaparkan untuk tatapan pengunjung blog ini.
Dan apa jua yang boleh menaikkan ketakwaan manusia kepada Allah Taala akan diletakkan di sini..
Dipersilakan semua memberi komentar bagi membincangkan apa jua bab agama dan umum di dunia Islam zaman sekarang melalui artikel yang disiar…
Terima kasih juga kepada mereka yang telah mengajar dan membantu saya mengendalikan blog ini dan saya harap ia dapat dijadikan antara yang utama di kalangan yang mencari kebenaran dan menidakkan kepalsuan…
Terima kasih kerana datang ke laman saya…sebarkanlah jika ada kebaikan. Kerana anda akan mendapat ganjaran diatas apa yang baik yang anda lakukan.
Wassalam


INSYAALLAH, ALLAH SAYANG UMAT ISLAM SELAMA-LAMANYA.

No comments:

Post a Comment

Antara Bilik-Bilik di Arasy Allah S.W.T.

Bilik-bilik di Syurga Rasulullah s.a.w. pernah bersabda bahawa di dalam syurga itu terbahagi dalam kamar-kamar. Dindingnya tembus...